Alla inlägg under april 2015

Av showrosangen - 30 april 2015 15:13

 

Här på Rosängen är det som vanligt vacker miljö, man kan se skogen och fårhagen där fåren går i godan ro, känna frisk luft och doften av gräs och blommor.. Det finns mycket att se och njuta av här på Rosängen även när vädret inte alltid är det bästa.

Man kan även se Zebra hästar som ni ser på bilden ovan, som njuter av dagen.


Då det är Valborg kommer vi vara lediga imorgon och inte skriva på bloggen, om vi nu inte får tid över:)

Men för nu så önskar vi er alla en trevlig kväll med valborgsfirandet och hoppas att ni får en härlig första maj!

Av showrosangen - 30 april 2015 12:36

Igår träffades vi i gruppen vid fikat och började att diskutera vad vi ska kalla oss, då vi behöver ett annat namn än "Show projektet,"  när vi gör vår hemsida, facebook och annat. Några namn kom upp men jag-"Anna", föreslog att vi skulle tänka fram till denna måndag så att alla i gruppen skulle ha en chans att komma på ett förslag. Därefter kan vi ha en diskution och en omröstning om vilket namn det till slut blir. Att Tobias, vår projektledare kommer vara där, gör att det passar ännu bättre.

Av showrosangen - 29 april 2015 14:21


 

Ugglan som Nattis har jobbat på har börjat bli färdig, en mycket elegant sak enligt mig.

Killarna jobbar vidare på vårt klubbhus, men verkade ha en planeringsdag idag.

Hos oss har vi ägnat ännu en förmiddag i köket, men nu på eftermiddagen har vi också planerat, då vi  gjorde de första ordentliga skisserna på våran hemsida som vi hoppas att vi kan börja på i början på nästa vecka.

Av showrosangen - 28 april 2015 12:50

Raggmunkar, det var det första som vi möttes av när arbetsdagen började. Eller i allafall potatisar, en rivmaskin och en smet. Som ni kan se så hade jag ganska kul då vi rev potatisen och det hade även min kollega Selma.


        

Vi fick också besök en av våra kollegor som tittade in genom diskluckan. Hon ägnade förmiddagen åt att spola rent staket.

 

Det blev en fortsatt händelserik dag i köket, med både champinjonskivning, diskning och stekning av sidfläsk.

 

Här kan ni se två av de duktiga kockarna/bagarna med en vacker morotskaka


Killarna arbetade vidare på Klubbhuset.


Men nu kommer vi ägna resten av dagen till att lägga upp några fler bilder, men framförallt kommer vi att börja jobba med grunden till vår hemsida.

Av showrosangen - 27 april 2015 20:07

Imorgon blir en intressan dag, då jag och min kollega Anna kanske kommer att få träffa Annika och disskutera om hur vi har upplevt de här veckorna och om vi vill fortsätta - vilket jag tror kommer vara en självklarhet för både mig och Anna... Jag tror att de flesta som går på Rosengren trivs och kommer att vilja forsätta där. 

Av showrosangen - 27 april 2015 19:14

Att skriva på bloggen och samtidigt fixa en Facebook sida och en Instagram sida kommer att bli en utmaning men jag vet att jag och min kollega kommer att fixa det,


I vår instragram sida kommer du b.l.a hitta bilder på vårt arbete som vi gör här på Rosengren men också på våra event som vi kommer att ha här underårets gång.


Jag hoppas att Ni som kommer att följa bloggen och oss på instagram, kommer att förhoppningsvis bli inspererade av bloggen och oss  här på Rosängen.

Av showrosangen - 27 april 2015 13:24

Idag fortsatte arbetet i ateljén med målning! Men mest på en uggla som hade återfått sin näbb genom Natalies insatser och talanger. Detta är en bra träning inför de uppgifter som vi kommer attt vänta oss framöver.


Under tiden så hade killarna jobbat hårt på vårt klubbhus, även om de tydligen inte hade kommit fullt så långt som de själva ville.

Av showrosangen - 27 april 2015 12:42

Efter ännu en förmiddag i köket sitter vi här igen! Och vi inser att vi börjar varje inlägg på ungefär samma sätt och vi kom fram till att vi ska försöka att börja alla inlägg på nya sätt från och med nu, så håll ögonen öppna:)

I övrigt så håller killarna på med klubbhuset och de andra tjejerna är kvar i ateljen. Tyvärr har det än så länge inte hänt någonting direkt annorlunda förutom att vi fick ägna större delen av dagen i diskrummet:)  Men så fort någonting nytt och intresant dyker upp så återkommer vi!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Början

Början

Denna vackra april dag så möttes vi för första gången. Det kommer att bli en spännande resa tillsammans det kommande året.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards